lördag 6 juli 2013

SM 4-6/7 2013 :D

HEEEEJ! :D

Jag vet... vi glömde igen... Men vi klarade ju faktiskt två dagar! ;)

I torsdags simmade jag 100fj som gick grymt bra första 50 och sen så blev jag trött... Öppnade på 29,höga och fick sluttiden 1,06,82. Resten kan ni ju räkna ut själva. Men jag är nöjd iallafall, det känns som om jag tog ut mig fullt. Det var så bra som det kunde bli den dagen alltså! Ronja Nilsson simmade 100rygg (extralopp) på 1,12,nånting... Det var ingen supertid men Ronja är glad iallafall! Det är det som är så bra med oss Ronjor, vi är (nästan) alltid glada! ;)

På fredagen for Ronja... :( Men inte förns 16,00 så vi hann dra iväg på stan efter lunch! Eller asså bara jag och Ronja, Simon och Jenny låg kvar på vandrarhemmet och chillade hela dagen.
......
......
......
Hur många trodde på det där? Självklart satt de inte som två soffpotatisar hela dagen!! Så fort de fick chansen drog dom ju på gymmet!! Träningsgalna båda två! Men det är ju bra. Hur som helst, jag och Ronja kollade på SM i cykling och på några som trixade (bakåtvolter och sånt), vilket var ganska kul + att vi satt och tittade på SM i vattenpolo också. Heeeeelt värdelöst... Om vi skulle dra ihop ett simmargäng och tävla emot dem skulle vi lätt vinna. Såg det ut som iallafall... :] Sen så var det dags för Ronja att åka. Inte kul... :( men men, jag hade ju knappast tråkigt med paret, vi såg en film (The Hot Chick, en väldigt rolig film!!) och satt sen uppe och pratade till 23:10 igår vilket inte var överdrivet tidigt... (hoppsan... sånt kanske man inte ska avslöja^^)

Idag (lördag) så simmade jag 50fjäril som gick väldigt bra! 29,02 blev tiden och jag är jättenöjd! :D Det var pers till och med! Det blev ett bra avslut på tävlingen, vi strök mig på 200fjäril därför att vi visste att jag inte skulle klara att göra en bra tid + att jag har tävlat konstant i över en vecka vilket tar väldigt mycket på krafterna. Mest mentalt. Man orkar inte vara på topp så länge, glöden eller gnistan (som Simon säger) försvinner, och då får man inte ut det där lilla extra. Då är det bättre att vila i någon dag för att sedan kunna börja träna igen!! :D:D:D

Jag har haft väldigt kul under SM veckan här i Halmstad. Lärt mig mycket nytt och fått se stora simmare! (fanns killar i överflöd... jag blev helt virrig!) Och på tal om killar... Simon Sjödin är faktiskt snygg, och häftig också!... Men nu måste jag sluta skriva. Hoppas det har varit roligt att läsa! :D Jag taggar 5 augusti
SÅHÄÄÄÄÄÄR MYCKET JUST NU!!!!!!! Så fruktansvärt kul det ska bli att få börja träna! På riktigt! Jag ska ge ALLT!!!!!

Lite bilder kan jag ju lägga ut nu också! Om jag har några... Jo, vänta.....här någonstans... DÄR!:

 Såhär såg halva bassängen ut.... ;)



Simon och Ronja på stranden första kvällen!! :) Väldigt fint!

KRAM på er, vi hörs nån annan gång! :D //Humlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar