måndag 9 april 2012

Äntligen sol!


Efter några dagar med frost i gräset på morgonen kom värmen äntligen hit till Portugal. Igår, passande nog på vår lediga eftermiddag, var det varmt som bara den och helt vindstilla. Vi passade på att äta glass, spela fotboll och sola lite grann. Jag lyckades med konststycket att bränna mig som ett as. Är fortfarande illröd och även om vädret är bra idag också så håller jag mig inne. Vill gärna kunna luta ryggen mot flygplansstolen när vi åker hem utan att känna smärta.

Hur som helst, i morse simmade vi det sista morgonpasset för detta läger. Pacejobb plus en 100 uppifrån stod på schemat. Båda gick väl helt okej, även om jag hade velat göra bättre ifrån mig. På min 100:ing vet jag inte riktigt vad som egentligen hände i starten men iväg kom jag, om än 1-2 sekunder senare än de andra. Jag må ha seg reaktionstid men någon måtta får det vara. Min tid blev dock, borträknad start, 59.5. Så helt okej trots allt. I eftermiddag får jag en till chans. Då ska jag simma ett maxlopp från pall med tävlingsinsim och uppvärmning innan. Det ska bli intressant att se vad det blir av det i slutändan.

Eftersom att vi flyger hem imorgon hade vi tänkt att unna oss lite pizza ikväll. Trots att det finns gott om bra mat här på hotellet så har vi ledsnat lite och vill äta något annat än pasta och kött/fisk...


Det var en väldigt fin morgon imorse nu när vi slapp kylan. Ganska skönt att värma upp utomhus såna här dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar