lördag 24 november 2012

SM i Helsingborg - Dag 3!

"Börja med något roligt," sade Ronja när jag frågade vad jag skulle skriva, så då får jag väl göra det då. Men vad ska jag välja att berätta om, när mina rumskamrater (Eric och Ronja) är nästan konstant roliga?! Ska jag dra historien om hur Eric släpade med oss uppför tusentals trappsteg till borgen nära hotellet för att fotografera utsikten, utan minneskort i kameran? Eller ska jag förtälja historien om hur Ronja smugglade med sig en smörgås med hjälp av (mycket suspekt uppstickande) mössa? Eller kanske hur Eric drog till med en vild dans framför en bil han inte riktigt var säker på var vår? Eller om Ronjas vildsinta vrål rätt ut i en annars knäpptyst simhall med fantastisk akustik, som nu satt USS på kartan för alla som inte redan visste att vi är här?

Efter mycket velande tror jag faktiskt att jag ska börja med följande roliga: Erics 200m medley! Innan ni förbarmar er över pojkstackarn kan jag lugna er med en försäkran om att loppet inte alls var roligt på det makabra, tragikomiska viset. Nej, det var roligt att se för oss åskådare för att Eric simmade riktigt bra! En tid på 2:07.24 placerar honom som 11:a i Sverige (bara tio man att oskadliggöra till nästa SM, alltså!), men själva genomförandet av loppet smäller högre, då det visade prov på både sprintighet och fighting spirit! Bra så! Också mycket intressant inför morgondagens 400m medley, då Eric simmade betydligt bättre än de flesta andra medleypojkarna på de tre första simsätten.

Då inga B-finaler hålls på sträckor över 200m fick vi resten av dagen ledigt, och utnyttjade lunchpausen på bästa sätt; hela två filmer avverkades, varav den andra ("How to Train Your Dragon") var bättre än den ena ("Despicable Me")! Därefter for vi tillbaka till Filborna Arena för att se på finalpasset, och fick glädjas åt riktigt bra simningar av bland andra Skelleftes bröderna Mikaelsson, Sundsvalls Johannes Skagius, bundsförvanten Lovisa Klarén för Södertörn, och diverse andra beundransvärda. Kul!

Ronja hälsar slutligen att Clark Stark (Eric) "ÅT UPP INTERNET!". Jag tror vi avrundar där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar