fredag 4 februari 2011

FREDAG!

God morgon!
Kom precis upp från Frukosten och nu ska jag (Lollo) vila. Idag ska jag få simma!!!! äntligen :D
800 meter frisim är det som gäller för mig, och för Eric är det 200fjäril. Så detta är vår spec-dag skulle man nästa kunna säga.

Igår satt vi och såg finalerna och det finns ju ett måste att berätta, eller egentligen 2st!!! För det första.. invigningen! Nationalsången var inte vacker, OM DET ENS VAR NATIONALSÅNGEN! samma text men med en HEEEEEEEEELLLLT annorlunda melodi, visst han sjöng bra och så, men snälla. Man gör inte om nationalsången med egen melodi och PIANO på ett mästerskap!? tycker alla fall inte jag..

För det andra kvinnan som vann 200 bröstsim.. herregud! Hon var ganska överlägsen. Men när hon simmat 200 bröstsim vänder hon och simma 50 extra haha, hon har alltså räknat fel! Tycker lite synd om henne, och man såg när hon kom imål efter 250 meter att hon tyckte det var en aning pinsamt.. haha så alla kan räkna fel, även i en JSM final.

Idag så börjar försöken klockan 10.00 Eric simar 4e gren för dagen och jag simmar sista, så därför behöver jag inte vara på simhallen och simma in från början, ska gå dit 10.00 simma in i avsimningsbassängen. Eric däremot har precis gått till simhallen för att simma in.

Själv är jag as taggad på att simma fort, och det känns verkligen som att det kan gå också! formen är verkligen på topp, och det är bara hoppas att allt stämmer under loppet också! ska försöka att inte stressa upp mig nu, (vilket kan hända)  Men jag känner mig inte stressad, känner mig lugn och det känns bara roligt att få simma!!! :D

Här kommer några bilder från finalerna igår!
 Södertälje är riktigt jätte duktiga på att göra bra inmarcher med ljus och bra musik!!!!!!!!
 Sydpolen heter simhallen!

/Lollo

1 kommentar:

  1. Ser just att Eric tog sig till final på fjäril ikväll. Superkul:) Lycka till ikväll. Hoppas det går bra för dig med Lollo.
    Vi resten av USS åker till Nordmaling och ska persa i helgen!!!
    Lycka till resten av helgen.
    Mamma Orre

    SvaraRadera