lördag 12 februari 2011

Starstruck

Hejhej! Det blev en spännande kväll igår och jag och Magnus kom inte fram till hotellet förrän 23.45. Inte så kul att kliva upp 07.30 efter det..
Varför blev det så då? Jo lite snö hade landat på Arlanda flygplats och det blev såklart kaos. Mitt och Magnus flyg skulle ha gått 19.10 men försenades till 20.40. När klockan var ungefär 20.30 fick vi veta att det var försenat till 21.30. Gissa om vi blev glada? Tåget vi skulle åka med till Uppsala missade vi såklart också. Men som plåster på såren fick vi en värdecheck på 100 kronor så jag köpte massor av godis till hemresan!
Det lär nog räcka ett tag eftersom jag inte är en sån godisfantast. Men gratis var det så man måste ju passa på!
Hur som helst kom vi fram till Uppsala efter taxitur på grund av försenade tåg.

Och sen upp för frukost! På frukosten upptäckte vi även att simklubben Eiffel från Holland bodde på samma hotell som oss, därav också Marleen Veldhuis och Ranomi Kromowidjojo. För er som inte har en blekaste aning om vilka det är så var de en del av det holländska guldlaget på OS i Peking. Ranomi vann även 2 guld på VM i Dubai i vintras. Helt enkelt vädligt duktiga simmare. Måste erkänna att jag blev lite starstruck..
Själva simningen idag gick faktiskt också helt okej. 2:11.52 blev tiden, vilket får ses som helt godkänt. Visst hade jag hoppats på mer jag får en chans till i eftermiddag på finalerna. Då har jag däremot 400 medley just innan vilket känns ganska upplagt för mjölksyra. Menmen, kul ska det bli! Finns en del teknikdetaljer att ordna till ikväll och får jag dom att stämma kan det nog gå mycket fortare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar