söndag 13 februari 2011

Sista passet!

Sista passet blev ganska mycket som resten av tävlingarna. Väldigt upp och ner, det vill säga. Inleddes med 100 fjäril där det märktes att jag inte har den rätta sprinten. Med en kass målgång landade tiden på 59.86, vilket ändå får ses som rätt okej men jag ville lite mer.
Kort därefter var det 200 medley som jag halkade in på som ett bananskal. Sista loppet och det var bara att dra på, vilket jag gjorde. Och det var sannerligen ett bra recept på framgång, då jag slog ett nytt pers med tiden 2.14.24! Simmade även helgens bästa fjäril första femtian då också. Snabbt gick det också, 28.18. Vilket var snabbare än min 100-öppning.
Nu är i alla fall tävlingen slut. Första långbanetävlingen är avklarad och även om det gått upp och ner så fick jag till några riktigt bra lopp! Nu har jag helt ledigt från träning i två dagar från all träning, medan simningen drar igång på torsdag! Kan nog bli en spännande vår detta!

Efter tävlingen drog jag och Magnus in till Uppsala centrum för att äta middag. Vi hittade en jättegod grekisk restaurang. Gott var ordet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar