torsdag 15 juli 2010

Dag två!

Hejhej,
Dag två är avklarad. Jag och Anton har varit i vattnet idag. Anton simmade 50 ryggsim på 29,99. Han simmade in i linan och det tog tvärstopp.
Jag simmade 200 fjäril. Fem hundradelar över pers, 2:08.82, och en sjätteplats till final! Femte plats bland juniorerna.
Riktigt kul. Andra gången på 2.08.
Så jag fick simma SM-final!
Verkligen en kul upplevelse. Jag simmade på banan bredvid Simon Sjödin, svensk rekordhållare och OS-simmare. Det sändes även på SVT play. Kulkul!
Simningen i finalen kändes inte alls lika avslappnad som i försöken, men tiden var ändå riktigt skaplig. 2:09,54 stannade klockan på. Tredje gången under 2,10.
I finalen blev jag Sexa, känns rätt så bra med tanke på att denna tävling är drygt en och en halv vecka efter tävlingen jag satsade allt mot.

I alla fall, imorgon är det 100 fjäril för mig och 50 fritt! Förhoppningsvis blir det final då också, främst med Elin i åtanke.

Nu blir det sängen!
Godnatt

- Posted from my iPhone

2 kommentarer:

  1. jag kollade på ditt 200 fjäril!Du var BÄSTT enligt mig och kanske många många fler!!! Hoppas det går bra för dig Elin imorgon och dig Eric. Ni badar i nån basäng jag vet inte vad den heter men iallafall så badade jag nästan samtidigt men några timmar innan!Asså jag badade i haveeeet =) hejdå kram sAgA!

    SvaraRadera
  2. Bra kämpat där bredvid mr Sjödin. Inte ett helt lätt lopp att genomföra. Men som sagt ditt tredje snabbaste. Kan meddela att det såg snyggt ut på Svt play om du inte redan har sett det själv.

    /Sara

    SvaraRadera